+ Yorum Gönder
Okul ve Eğitim ve Vücudumuzu Tanıyalım Forumunda Vitaminlerin Önemi, Vitaminlerin Görevleri ve Faydaları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. IŞILAY
    Devamlı Üye

    Vitaminlerin Önemi, Vitaminlerin Görevleri ve Faydaları








    Vitaminlerin Önemi, Vitaminlerin Görevleri ve Faydaları

    Vitaminler, vücudumuzun normal fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gerekli olan organik maddelerdir. Kalori içermezler. Vücutta sentezlenmeleri azdır ya da hiç sentezlenmezler. Bu nedenle dışarıdan besinler yoluyla temin edilirler. Vücudun vitamin ihtiyacı mg. gibi küçük değerlerdedir.

    Vitaminler olmadan pek çok hayati fonksiyon yerine getirilemeyeceğinden dolayı vitaminlerin insan vücudu için önemi tartışılmaz. Bu nedenle, vitamin eksikliği yaşamamak ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için sağlıklı ve dengeli beslenmede vitaminlerin önemi büyüktür. Vitaminler, erime özelliklerine göre:

    Yağda Eriyen Vitaminler ve Suda Eriyen Vitaminler olarak ikiye ayrılır.

    Yağda Eriyen Vitaminler A, D, E ve K vitaminleridir ve bu vitaminler vücutta depo edilebilir.

    Suda Eriyen Vitaminler ise B grubu vitaminler ve C vitaminidir. Bu vitaminler vücutta yeterince depolanmadığı için besinler yoluyla düzenli olarak alınmaları gerekir.

    Bu bölümde Vitaminler Nelerdir? Vitaminlerin Önemi, Faydaları, Görevleri ve Özellikleri Nelerdir? Vitaminler Hangi Besinlerde Bulunur? Vitamin Eksikliği ve Vitamin Eksikliğindeki Hastalıklar, Günlük Vitamin İhtiyacı Ne Kadardır? gibi Vitaminler hakkında pek çok soruya yanıt bulmaya çalışacağız.








  2. Ziyaretçi





    Vitaminlerin Görevleri,Vitaminler Ne iş Yapar,Hangi besinde Ne v




    VİTAMİN A: D ve E vitaminleri gibi yağda çözülen bu vitamin, hücre büyümesi için önemli. Mukoza tabakaları ile gözlerin faaliyetini sağlıyor. Cilt ve vücut dokularının sağlıklı olmasını, bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlar. Birçok kanser türüne karşi koruyucudur, antioksidandır ve karanlıkta görmeyi sağlar. Karaciğer, böbrek, yumurta, buğday, mantar, baklagiller, fasulye, fıstık, ceviz

    VİTAMİN B1: Karbonhidratlardan enerji üretimi, beyin fonksiyonları ve sindirim sistemi için gerekli. Vücudun proteinleri kullanabilmesini sağlar

    VİTAMİN B6: Protein sindirimi, beyin fonksiyonları, hormonların üretimi için gerekli. Seks hormonlarını dengeler. Deprosyana karşı etkili. Alerjik reaksiyonları engeller

    VİTAMİN K: Kanın pıhtılaşmasını sağlar

    VİTAMİN C: Vücudun direncini artırıyor, diş, kemik ve kan damarlarının sağlıklı olmasını sağlıyor. Hücre solunumuna etki ediyor. Ayrıca demirin vücutta değerlendirilmesine yardımcı oluyor. Özellikle kış aylarında ve ateşli hastalıklarda, kronik ishallerde vücudun C vitamini artıyor.

    VİTAMİN D: D Vitamini: Kemikler için vazgeçilmez bir vitamin. Eksikliği raşitizme yol açıyor.

    VİTAMİN E: Vücudun su ve yağ birikimini ayarlıyor. İşlemden geçmemiş yağlar, buğday, mısır, ayçiçeği, fıstık, susam, soya yağları, zeytin yağı, balık yağı, fındık, badem, ton balığı, sardalya, somon, patates, yumurta sarısı, domates, koyu yeşil renkli sebzeler başa dön

    B-2 vitamini: Protein, yağ ve karbonhidratların bünyede işlenmesini sağlıyor; yani enerji açısından önemi çok büyük. Ayrıca alyuvarların oluşumu için de çok yararlı. Bu vitamin gözlere ve deriye de sağlık veriyor.

    B-6 vitamini: Tüm metabolizma için vazgeçilmez bir vitamin. Özellikle sinir sistemi üzerinde etkili. Proteinin vücutta değerlendirilmesini de sağlıyor.

    Folik asit: Hamilelikte bebeğin beyin ve sinir sistemi gelişimi için hayati önem taşır. Yetişkinlerde beyin ve sinir sistemi fonksiyonları, protein kullanımı ve kan hücreleri yapımı için gerekli.

    Kalsiyum: Dişlerin ve kemiklerin güçlü olmaları için öncelikle kalsiyum gereklidir. Kalsiyum aynı zamanda kalp atışlarını düzenler, kanın gerektiği gibi pıhtılaşmasını sağlar, kaslar ve sinirler için yararlıdır. Kalsiyum kan basıncının yükselmesini ve kalın bağırsak kanserini önleyebilir. Ancak yapılan araştırmalara göre her on kadından sekizi, bol miktarda kalsiyum içeren yiyeceklerle beslenmek istemiyor. Hamilelik, bebeği anne sütüyle emzirme, menopoz, kafeinli içecekler vücuttaki kalsiyum miktarını azaltır süt ve sütlü besinler, mısır, sardalya balığı, kalamar, ıstakoz ve brokkoli bol miktarda kalsiyum içeren besinlerdir.



    Kiraz: B1, B2, A, C vitaminleri ve malik asit.
    Hindistan cevizi: A, C vitaminleri.
    Kestane: A, B, C vitaminleri.
    Lahana: A, B1, B2, B6, C, E, K, P vitaminleri.
    Bakla: A, B1, B2, C, E, K vitaminleri
    İncir: A, B vitaminleri
    Çilek: A, B1, B2 C vitaminleri
    Mısır: A, B1, B2, E, K vitaminleri.
    Ağaç çileği: A, B, vitaminleri.
    Limon: B1, C, P vitaminleri
    Mandalina: A, B, C vitaminleri
    Kayısı: C vitamini
    Ananas: A, B1, B2, C vitaminleri
    Badem: B1, B2 vitaminleri
    Elma:A, B1, B2, C vitaminleri
    Nar: B1, C vitaminleri
    Kavun: A, B1, B2, C vitaminleri
    Arpa: B vitamini.
    Patates: A, B1, C vitaminleri
    Şeftali: A vitamini
    Domates:v A, B1, B2, C vitaminleri
    Maydanoz: A, C, K vitaminleri
    Erik: A, B1, B2, C vitaminleri
    Frenküzümü: C vitamini ve malik asit.
    Kereviz: A, B1, B2, C, K vitaminleri
    Ispanak: B1, B2, C, P, K vitaminleri
    Üzüm: A, C vitaminleri
    Enginar: C vitamini
    Su teresi: A, C, D vitaminleri
    Havuç: B, C, D, E vitaminleri
    Semizotu: C vitamini
    Roka: C vitamini
    Ayva: C vitamini
    Mercimek: Tüm B vitaminleri
    Ayı üzümü: A, C vitaminleri
    Avakado: A, D, e vitaminleri
    Pazı: A, C vitaminleri
    Biber: C (çok miktarda), B, B2, E vitaminleri





  3. Ziyaretçi
    güzel bir site ödevlerimi hep bu siteden yapıyorum




+ Yorum Gönder


Hızlı Cevap Hızlı Cevap


:
vitaminlerin önemi görevleri ve faydaları,  vitaminlerin yararları ve görevleri