+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12346 ... SonuncuSonuncu
Hayat Ve Yaşam ve Tüketici Hakları Forumunda Tüketici hakları nelerdir maddeler halinde Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Mine
    Bayan Üye

    Tüketici hakları nelerdir maddeler halinde








    tüketici hakları nelerdir

    TÜKETİCİ HAKLARI:


    Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur.
    Bunlar aşğıdaki gibidir:


    1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı:
    Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.


    2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı:
    Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.


    3) Bilgi Edinme Hakkı:
    Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.


    4) Eğitilme Hakkı:
    Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.


    5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.

    6) Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve

    Doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.


    7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı:
    Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.


    8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır.


    9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı:
    Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.


    KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?



    Alışverişlerinizde:
    Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
    Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
    Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
    Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.
    Ayıplı malın değiştirilmesini,
    Ödediğiniz bedelin iadesini,
    Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
    Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
    Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.








  2. Ziyaretçi





    selam ben 10 veya 12 temuzdan avea msteri hizmetlerini arayarakk bir msj paketi satın aldım ama paket aktif duruma gelmemiş sanırım yane benden onay istediler bende verdim ama paket aktif hale gelmemiş ve bana çok yüklu bir fatura cıktı bende aradım kayıt bıraktım sonuç değişmese hakımı nasıl arayacam. yardımcı olurmusunuz.




  3. Ziyaretçi
    haksızlıga ugradıgımız yer adli kurulusun kendısıyse ne gıbı bır yol ızleyebılırız




  4. Ziyaretçi
    gidip şikayet edebilirsin şikayet mektubu yazabilirsin yani araştırmalısın

  5. Ziyaretçi
    Ben avea dan jet modem aldım 12 ay taahhütlu ancak fatura ödemesinde 3-4 ay gecikme oldu bundan dolayı hattım iptal edilmiş ve bana faturalarım haricinde 150.00tl ceza kesildi yetkililer uyarı için beni aradıklarıni ve cevap alamadıklarını söylediler ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

  6. Ziyaretçi
    2008 de nofrst bosh buzdolabi aldim cihaz Ücten fazla ariza yapti ne yapmam gerekİyor

  7. Ziyaretçi
    Biz didim de yeni bir yer actik yiyecek ve icecek sektoru uzerine ve burda eker toptancisindan kasar ve ayran aldik musterimize tost yaptigimizda musterinin sikayeti uzerine kasarin tuzlu beyaz peynir oldugunun farkina vardik ve icecek olarakta ayraninlainin tarihinin gectigini fark ettik bu sikayetimizi ekerin toptancisina ilettik ama herhan gibi bir gelisme olmadi bize bu konuda yardimci olurmusunuz lutfen ne yapmaliyiz

  8. Asel
    Bayan Üye
    tüketici hakları

    AYIPLI MAL


    Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)

    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    (Değişik fıkra: 21/02/2007-5582 S.K./22.mad.) İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına veya 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu teslim tarihinden itibaren 1 yıl süre ve kullandırdığı kredi miktarı ile sınırlıdır. Konut finansmanı kuruluşları tarafından 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre verilen kredilerin devrolması halinde dahi, kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu devam eder. Krediyi devralan kuruluş bu madde kapsamında sorumlu olmaz. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. *

    Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

    Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.

    Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.

    Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.


  9. Ziyaretçi
    mağaza içinde kırılan bir ürünün sorumluluğu o orda bulunan müşteriyemi aittir

  10. Asel
    Bayan Üye
    mağaza içinde kırılan bir ürünün sorumluluğu o orda bulunan müşteriyemi aittir

    Somut olaya göre değerlendirileceğini düşünüyorum.Kusur kime yüklenebiliyorsa,zarardan da o sorumludur.
    Gerekli tedbir alınmışsa mağaza sahibi tarafından,hasar müşteriye yüklenebilir.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12346 ... SonuncuSonuncu


Hızlı Cevap Hızlı Cevap


:
tüketici hakları,  tüketici hakları nelerdir,  tüketici olarak haklarımız nelerdir,  tüketici hakları nelerdir maddeler halinde