+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Tarih Arşivi ve Osmanlı Tarihi Forumunda Resimlerle Osmanlı Tarihi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. RüzgarGülü
    Özel Üye

    Resimlerle Osmanlı Tarihi








    Osmanlı resmi kıyafet örnekleri ve Tanzimat'tan (1839) Cumhuriyet'e Türk resmi



    Akçakoca Bey
    İlk Kumandanlardan

    Sultan Osman
    Osmanlı Devleti Kurucusu

    Konur Alp
    İlk Kumandanlardan



    Alay Başçavuşu
    Sadaret Alayında İnzibata Memur

    Çavuşbaşı
    Divan Çavuşları Amiri (Adalet Bakanı)

    Beylikçi
    Fermanların Yazıldığı Kalemin Amiri

    Amedi
    Dış İşleri Özel Kalemi Amiri

    Büyük Tezkereci
    Bakanlık Özel Kalemi Amiri



    Babıali Tercümanı
    Sadrazamla Elçiler Arasında Tercümanlık Eden

    Avrupalı Sefir
    Avrupalı bir Elçi Tipi

    Reisülküttab
    Dış İşleri Bakanı

    Buhara Sefiri
    Buharalı Elçi

    İç Ağası



    Baş Çavuş
    Yeniçeri Ağasından Sonra Gelen Üçüncü Amir

    Kul Kahyası
    Yeniçeri Ağasından Sonra Gelen İkinci Amir

    Kapıcı Başı
    Saray Kapıcılarının Subayı

    Orta Çavuşu
    Baş Çavuşun Yardımcısı




    Baş Cuhadar
    Padişahın Giyeceklerini Muhafaza Edip Taşıyan

    Dersvekili
    Şeyhülislam Namına Ders Okutan

    Şeyhülislam
    Ulema Sınıfının Başı ve Müftü

    Vekayici
    Resmi Tarih Yazarı (Vakanüvis)



    Başçuhadar
    Sadrazamın Giyeceklerini Muhafaza Edip Taşıyan

    Defterdar
    Maliye Bakanı

    Defter Emini
    Devlet Arazi Kayıt Defterlerinin Muhafızı

    Nişancı
    Devlet Bakanı

    Darbhane Emini
    Darbhanenin Amiri




    Baş Çuhadar
    Padişahın Atının Sağ Tarafında Yürüyen Muhafız

    Silahtarağa
    Padişahın Silahlarını Muhafaza Edip Taşıyan

    Peyk
    Padişahın Seyahatlerinde Önde Giden Yaya Haberci

    Solak
    Padişahın Seyahatlerinde Merasim Kıtası Eri



    Baş Falakacı
    Sadaret Ceza Amiri

    Vezir Baş Tebdili
    Sarıazamın Hususi Ziyaretlerinde Maiyet Amiri

    Kuloğlu Baş Cuhadarı
    Belediye Tahsildarları Amiri

    Baş Kılavuz
    Alaylarda Yol Açan Çavuşların Amir



    Baş Karakullukçu
    Karakullukçuların Amiri

    Karakullukçular
    Yeniçeri Ocağında En Kıdemsiz Erler

    Orta Sakası
    Her Yeniçeri Birliğinde Bulunan Sucu



    Mekke Kadısı
    Mekke Baş Hakimi

    Rumeli Kazaskeri
    Rumelideki Kadıların Amiri

    Nakib-ül-eşraf
    Peygamber Soyundan Olanların Başı

    İstanbul Kadısı
    İstanbul Baş Hakimi



    Baş Teşrifatçı
    Protokol Amiri

    Devlet Kethüdası
    Başbakan Yardımcısı ve İç İşleri Bakanı

    Teşrifatçı
    Protokol Amiri

    Hil’at Giyen Memurlar
    Mükafaten Hususi Elbise Giydirilen Memurlar



    Cellad
    İdam Hükümlerini İnfaza Memur

    Celladbaşı
    Celladların Amiri

    Subaşı
    Şehrin İnzibat Amiri

    Asesbaşı
    Yeniçeri Ocağı İnzibat Amiri

    Böcek Başı
    Gizli Polis Amiri









  2. RüzgarGülü
    Özel Üye





    Osmanlı Tarihi ile ilgili resim











  3. RüzgarGülü
    Özel Üye
    Resimlerle Osmanlı Tarihi ile ilgili resimler




    Darüssaade Ağası
    Harem Ağalarının Amiri

    Sultan Mahmud II
    Otuzuncu Osmanlı Padişahı

    Silahtarağa
    Padişahın Silahlarını Muhafaza Edip Taşıyan

    Baş Cuhadar
    Padişahın Giyeceklerini Muhafaza Edip Taşıyan



    İç Ağaları
    İç Saray Hizmetleri

    Enderun Dilsizi
    Saray Soytarılarından



    İçoğlan Çavuşları
    Acemi Ocağı Subayları

    Zülüflü Baltacı
    İç Saray Hizmetlisi

    Eski Saray Baltacısı
    Eski Saray Hizmetkarlarından



    İç Oğlan Çavuşu
    Acemi Ocağı Subayı

    Galata Çavuşu
    Galata Muhafızları Subayı

    Tersane Baş Çavuşu
    Tersane Muhafızları Subayı

    Kaptan Paşa
    Deniz Kuvvetleri Başkumandanı (Bahriye Nazırı)

    Çıplak Çavuş
    Çıplaklar Subayı

    Çıplak
    Kaptanpaşa Maiyeti





  4. RüzgarGülü
    Özel Üye
    Osmanlı Tarihinin resimleri


    Kalpaklı

    Şubara Neferi

    Nizamı Cedid Neferi

    Şubara Neferi

    Selim III. Kurduğu Yeni Ordu Erlerinden




    Karakullukçu
    En Kıdemsiz Yeniçeri Eri

    Usta
    Küçük Rütbeli Yeniçeri Subayı



    Kavas
    Sadaret Dairesi Muhafızı (1826’dan sonra)

    Posta Tatarı
    Atlı Postacı

    Vezir Tatarı
    Vezir Postacısı

    Vezir İç Oğlan Çavuşu
    Sadarette İç Hizmetlere Bakanların Amiri


  5. RüzgarGülü
    Özel Üye
    Osmanlı Tarihi






    Kazasker
    Kadıların Amiri ve Hükümet Azası

    Kaptan Paşa
    Deniz Kuvvetleri Başkumandanı

    Çuhadar
    Vezir Saraylarında Dış Hizmet Erbabından


    Keçeli Nefer
    Yeniçeri Neferi

    Nizamı Cedid Binbaşışı
    Selim III. Kurduğu Yeni Orduda Binbaşı

    Topçu Başı
    Topçu Kumandanı

    Binbaşı
    Mahmud II’nin Kurduğu Yeni Orduda Binbaşı




    Kızlarağası
    Haremağalarının Amiri

    Cüce
    Saray Soytarılarından

    Ak Ağa
    Harem’de Vazifeli Ak Hadım



    Kulluk Neferi
    Karakol Bekleyen Yeniçeri

    Keçeli
    Yeniçeri Neferi

    Odabaşı
    Yeniçeri Kışlası Amiri

    Kulluk Bayrakdarı
    Karakol Amiri



    Kumbaracılar

    Tımarlı, Ulufeli, Tımarlı Subayı


  6. RüzgarGülü
    Özel Üye
    Resimlerle Osmanlı


    Mehter Takımı



    Müjdeci Başı
    Hac Kafilesinin Mekkeye Vardığı Haberini Getiren

    Serdengeçti Ağası
    Gönüllü Fedailer Amiri

    Saraç Başı
    Has Ahır Saraçlarının Amiri

    Salı Usta
    Kapıkulu Süvarilerinin İstanbul’daki İşlerini Takibe Memur

    Cebeci Kahyası



    “Konaklayan Yolcular”
    NAKŞİ, Topkapı Sarayı Kitaplığı, Albüm H.2148,s.,8a 17.Yüzyılın İkinci Yarısı,

    17. Yüzyılın İlk Yıllarında Osmanlı Resmi’nin en önemli temsilcisi olan NAKŞİ’nin kent görünümlerini,
    mimari siluetleri içeren resimlerinden başla¤¤¤¤¤ Osmanlı Resmi’nde, Batı resminin ayırt edici yanı
    olan üç boyutluluk kendisini göstermeye başlamıştır. Resimlerde mekan derinliği ve kütlelerin perspektif
    görünüşleri üzerine ilk arkaik denemeler görülür.



    “İstanbul’da Bir Sokak”
    Tuval Üzerine Yağlıboya, Fausto ZONORA,

    Sultan II. Abdülhamid’in Sarayı’nda “Ressam-ı Hazret-i Şehriyari” ünvanı ile eser üreten
    ZONARO Saray ve Sultan’a karşı hizmetini II. Abdülhamid’in tahttan indirilmesine kadar 11
    yıl sürdürmüş, 1910 yılında İstanbul’dan ayrılarak İtalya’ya dönmüştür. ZONARO Saray Başressamı
    olmasının dışında bazı önemli sanatçılarımıza özel dersler vererek ve 1883’te açılan Sanayi-i Nefise’de
    öğretmenlik yaparak çağdaş Türk Resmi’ne de önemli katkılarda bulunmuştur. II. Abdülhamid
    ZONARO’ya özel bir ilgi göstermiş, Akaretler’de özel bir bina tahsis etmiştir. Üç katlı olan bu
    yapının üst katı Padişah tarafından parasal destekle tam donanımlı bir atelye haline getirilmiş,
    diğer kısımlar da sürekli bir sergi mekanı olarak sanatçının ailesiyle birlikte kullanımına da açık
    olmak üzere verilmiştir. İstanbul’da kaldığı 10 yılı aşkın süre içinde bini aşkın resim yaptığı bilinen
    sanatçı daha çok toplumun sosyo-kültürel dokularını resmetmeyi tercih etmiştir.



    “Saraylı Kadın”
    Pierre Desirere GUILLEMENT, Tuval Üzerine Yağlıboya, Dolmabahçe Sarayı Koleksiyonu,

    19. Yüzyılın İkinci Yarısı’nda İstanbul’a gelen batılı ressamların tabloları işledikleri konu açısından
    iki grupta toplanabilir. İlk grup başta İstanbul olmak üzere İmparatorluğun diğer kentlerindeki janr
    sahneleridir.Yani gündelik hayattan kesitler sunan enstantanelerden oluşur. Bu grupta, aslında
    Oryantalist Ressamlar’ın çok sevmelerine karşın “meta” rolü biçilen, hamamda, dans eden ya da esir
    pazarında sergilenen kadının merkezde olduğu erotik sahneleri yansıtan eserler nispeten azdır.
    Manzaralarda ise ağırlık İstanbul ve İmparatorluğun önemli kent peyzajlarıdır. Sultan Abdülaziz’e
    yakınlığı nedeniyle GUILLEMENT’in muhtemelen Harem’den bir kadını resmettiği “Saraylı Kadın”
    adlı tabloda imaja ve hayale dayanmadığı için dikkati çeken bir erotizm yoktur.



    “Mehtapta Eyüp”
    (1874) İvan Konstantinovitch AIVAZOVSKI, Dolmabahçe Sarayı Koleksiyonu,




    “Yıldız Sarayı Bahçesi”
    Giritli HÜSEYİN, (detay) 65x81cm, A.D.R. ve H.M. Koleksiyonu,

    Bir kısım Oryantalist Ressamlar yaptıkları resimlerde
    Fotoğraftan yararlanmışlardır. Fotoğraf 19. Yüzyılın Ortalarından itibaren bir kısım Türk Ressamı’nın
    da yararlandığı bir vasıta olmuştur. Giritli HÜSEYİN (1873-?) ve Tevfik BEŞİKTAŞ (1871-1914)
    çoğunlukla Saray Fotoğrafçıları’nın çektikleri fotoğraflardan yararlanarak resim yapan
    diğer foto yorumcu Sanatçılardandır.


  7. RüzgarGülü
    Özel Üye

    Osmanlı Tarihinin en güzel fotoğrafları

    “Kariye Camii”
    Tevfik BEŞİKTAŞ, (detay) Tuval Üzerine Yağlıboya, 76x81cm, A.D.R. ve H.M. Koleksiyonu,

    Tevfik BEŞİKTAŞ (1871-1914) Arkaik Perspektif denemeleri ve Mimari Kompozisyonları ile dikkati çeker.




    “Galata Köprüsü”
    Mustafa Nuri PAŞA, Tuval Üzerine Yağlıboya, 90x117cm, Türkiye İş Bankası Koleksiyonu,

    Mustafa Nuri PAŞA, günün modern eğitim programlarının uygulandığı askeri okullardan mezun olan
    Asker Ressamlar dönemlerindeki Reformist bilinçlenmenin kültür ve sanat alanındaki hedeflerini temsil
    eden ressamlar arasında yer almaktadır.



    “Dilşad Hatun”
    Şehzade ABDÜLMECİD, Tuval Üzerine Yağlıboya, A.D.R. ve H.M Koleksiyonu,

    Son Osmanlı Halifesi ABDÜLMECİD (1868-1944) de Asker Ressam Grubu’na dahildir.
    Bu gruptan Ahmet Ziya AKBULUT ve Halife ABDÜLMECİD’in resimleri konu açısından değilse
    de teknik ele alış biçimleri bakımından birbirlerine benzerler. Türk Resmi içindeki mistonları
    çok önemli olmuştur.Halife ABDÜLMECİD’in resimleri döneminin diğer ressamları
    gibi gerçekçiliğe dayanmış, ancak gerçekçiliğin kupkuru anlatım kısırlığına kapılmamıştır.



  8. RüzgarGülü
    Özel Üye
    Resimlerle Osmanlı Tarihi fotoları





    “Haremde Goethe”
    Abdülmecid EFENDİ, Tuval Üzerine Yağlıboya, 132x173cm, A.D.R. ve H.M. Koleksiyonu,

    Resmi anlamda asker olmamakla birlikte bu çerçevede ele alınan 32.Osmanlı Padişahı Abdülaziz’in
    oğlu Abdülmecid EFENDİ (1868-1944), günümüzde Oryantalist olarak değerlendirilmesine karşın,
    onun sanatındaki bu yöndeki bir eğilim son derece sınırlı ayıklanmış bir Oryantalizmdir. Sanatçı figüratif
    resme özel bir önem vermiştir. Sanayi-i Nefise Mektebi’nin ilk açıldığı yıllarda bir problem gibi
    ortaya konan insan figürünün betimlenmesini tek ya da çok figürlü kompozisyonlarla aşmıştır.
    Abdülmecid EFENDİ, “II. Abdülhamid’in Tahttan İndirilişi”, “II.Mahmud’un Şehzadeliği”,
    “Yavuz Selim” ve “Tarih Dersi/Nasihat” gibi resimleriyle günün koşullarına göre sosyo-politik
    tavrını ortaya koyan bir sanatçı olmuştur.



    "Genç Kadın"
    LEVNİ, 1710-1720 Yılları Arası, Kağıt Üzerine Suluboya Topkapı Sarayı Müzesi Kitaplığı H.2164

    Dönemin Avrupalı, İranlı kadın ve erkeklerini tasvir eden LEVNİ bu resimlerinde III.Ahmed döneminin
    sosyal ortamını yansıtır. Özellikle kadın figürüne eğilen LEVNİ, çalgı çalarken, dans ederken ya da uzanmış
    dinlenirken tasvir ettiği kadın figürlerini çizgisel bir üslupla kırmızı, sarı, gök mavisi, açık mor, lacivert ve
    leylak renkleri ile resmetmiştir. LEVNİ, figürü en canlı anında yakala¤¤¤¤¤, çevresini boşaltıp, dikkati asıl konu
    olan figürde toplamak gibi buluşlarla önemli yeniliklere de imza atmıştır. Çoğunlukla tek figürlü kadın ve erkek
    resimleri yapan sanatçının resimlerde değişik giysileri ve başlıkları olan farklı sınıflardan insanları tasvir etmesi
    bakımından, eserleri belge özelliği de taşır



    Salma Neferleri
    Padişahın Ziyaretlerinde Maiyet Efradından

    Nöbetçi
    Kale Muhafızı

    Haseki Ağa
    Yeniçeri Ocağında İtibarlı bir Sınıftan Kimse



    Selam Ağası
    Vezir Teşrifatçısı

    Sakallı Ağası
    Sadret Dairesinin Dış Hizmetlerine Memur

    Kaftan Ağası
    Vezirlerin Merasim Elbiseleri ile Meşgul Olan

    Çamaşır Ağası
    Vezirlerin Çamaşırları ile Meşgul Olan



  9. RüzgarGülü
    Özel Üye
    Resimlerle Osmanlı Tarihi görselleri


    Soytarı Başı
    Saray Palyaçoları’nın Amiri

    Bektaşi Dervişi
    Bektaşi Tarikatı’na Mensup Kimse

    Soytarı
    Saray Palyaçosu

    Delibaşı
    Gönüllü Hafif Suvari Subayı



    İkinci Mahmud
    Otuzuncu Osmanlı Padişahı

    Kahyabeyi
    Başbakan Yardımcısı ve İçişleri Bakanı

    Sadrıazam
    Hükümet Reisi (Başbakan)



    Suvari Topçu Neferi

    Piyade Topçu Yüzbaşı

    Suvari Topçu Neferi

    Mahmut II’nin. Kurduğu Yeni Ordunun Topçu Mensupları



  10. RüzgarGülü
    Özel Üye
    osmanlı tarihini en güzel görselleri

    Şatırlar
    Tören Kıtası Mensupları

    Sadrıazam
    Hükümet Reisi (Başbakan)

    Kapıcılar Kahyası
    Saray Kapıcıları Amiri

    Çavuşbaşı
    Divan Çavuşları Amiri (Adalet Bakanı)



    Yeniçeri Ağası
    Yaya Kuvvetler Başkumandanı

    Reis Efendi
    Dış İşleri Bakanı

    Şeyhülislam
    Ulemanın Reisi ve Müftü

    Çavuşbaşı Şatırı
    Adalet Bakanının Maiyet Amiri



    Yol Haseki
    Saray muhafız subayı

    Çuhadar
    Padişahın giyeceklerini muhafaza edip taşıyan

    Bölükağası
    Yeniçeri bölük kumandanı


+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu


şeyhülislam,  vezir,  vezirler,  yeniçeri ocağı