+ Yorum Gönder
Eğitimle ilgili Bilgiler ve Forumacil Misafir Soruları Forumunda sarmal yayların kullanıldığı yerler hakkında bilgi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    sarmal yayların kullanıldığı yerler hakkında bilgi









  2. Zeynep
    Bayan Üye





    sarmal yayların kullanıldığı yerler hakkında bilgi


    sarmal yayların kullanıldığı yerler


    Sarmal Yaylar :

    Sarmal yaylar, en yaygın yay tipini oluşturur, düz ya da silindir (helezon biçimli) olabilirler. “Koni” (huni biçiminde) ya da “volut” (borazan biçimli) biçimli sarmal yaylar da vardır. Bir birim esneme sağlamak için gereken kuvvete “rijitlik” denir. Yaylanma oranı ( yada yay değişmezi) birim esneme başına düşen kuvvettir ve yaydaki çalışan halkaların sayısıyla ters orantılıdır. Halkaların adımları eşitse yay oranı değişmez, eşit değilse değişkendir değişir. Koni biçimli bir yaydan da değişken bir kuvvet oranı elde edilebilir. Aynı boyutlarda farklı malzemelerden yapılmış yayların yay değişmezleri farklıdır.

    Sarmal Yaylar Nerede Kullanılır?

    Sıkı sarılı sarmal yayın halkaları, yaya yük uygulanmadığı durumda birbirine değer. Bu tip sarmal yaylar uzama yayı olarak kullanılır; yani uzatıldığı zaman enerji depolar. Bir kapıyı kapatmak için kullanılan yay buna güzel bir örnektir. Gevşek sarılı sarmal yaylar ise kısalma yayı olarak kullanılır. Otomobil koltuklarında ya da yataklarda kullanılan yaylar bunlar için güzel bir örnektir.

    Düz sarmal yaylar, saatlerde ya da benzeri mekanizmalarda kullanılır, bir düzlem üstünde sarmal biçimde sarılmış ince şeritlerden oluşurlar. Dış uçları bir mekanizmaya bağlanmıştır, iç uçları da yayı sarmak için bir şaftın ucuna takılabilecek şekilde kıvrılmıştır. Şafta döndürme momenti uygulanmasıyla halkalar, daha küçük bir çapa gelerek sıkışır ve enerji depolarlar.

    Yaprak yaylar :

    Yay çeliğinden yapılmış değişik uzunluklardaki şeritlerden üretilirler. En kısa şerit (yaprak) kuvvet kaynağının en yakınına yerleştirilir.Yaprak yaylar, ya uçlarından desteklenip, orta noktadadan uygulanan bir kuvveti taşırlar (yarı-eliptik ya da yalın destekli) ya da bir uçtan desteklenip, öteki uçta bir kuvveti çekerler. (çeyrek-eliptik ya da konsol tipi). Şeritler, yük uygulandığında birbirlerinin üstünden kayarak, çok tabaklı kiriş özelliği gösterirler. Yapraklar önceden biraz kıvrılmıştır. Yaprak yayı düzleştirmek için gereken kuvvete, “sınır kuvveti” denir. Sınır kuvvetine, yayın oturmasına ya da en büyük biçim değişikliğine uğramasına neden olduğu için, “en büyük dizayn kuvveti” adı da verilir.
    Sarmal Yaylar :

    Sarmal yaylar, en yaygın yay tipini oluşturur, düz ya da silindir (helezon biçimli) olabilirler. “Koni” (huni biçiminde) ya da “volut” (borazan biçimli) biçimli sarmal yaylar da vardır. Bir birim esneme sağlamak için gereken kuvvete “rijitlik” denir. Yaylanma oranı ( yada yay değişmezi) birim esneme başına düşen kuvvettir ve yaydaki çalışan halkaların sayısıyla ters orantılıdır. Halkaların adımları eşitse yay oranı değişmez, eşit değilse değişkendir değişir. Koni biçimli bir yaydan da değişken bir kuvvet oranı elde edilebilir. Aynı boyutlarda farklı malzemelerden yapılmış yayların yay değişmezleri farklıdır.

    Sarmal Yaylar Nerede Kullanılır?

    Sıkı sarılı sarmal yayın halkaları, yaya yük uygulanmadığı durumda birbirine değer. Bu tip sarmal yaylar uzama yayı olarak kullanılır; yani uzatıldığı zaman enerji depolar. Bir kapıyı kapatmak için kullanılan yay buna güzel bir örnektir. Gevşek sarılı sarmal yaylar ise kısalma yayı olarak kullanılır. Otomobil koltuklarında ya da yataklarda kullanılan yaylar bunlar için güzel bir örnektir.

    Düz sarmal yaylar, saatlerde ya da benzeri mekanizmalarda kullanılır, bir düzlem üstünde sarmal biçimde sarılmış ince şeritlerden oluşurlar. Dış uçları bir mekanizmaya bağlanmıştır, iç uçları da yayı sarmak için bir şaftın ucuna takılabilecek şekilde kıvrılmıştır. Şafta döndürme momenti uygulanmasıyla halkalar, daha küçük bir çapa gelerek sıkışır ve enerji depolarlar.

    Yaprak yaylar :

    Yay çeliğinden yapılmış değişik uzunluklardaki şeritlerden üretilirler. En kısa şerit (yaprak) kuvvet kaynağının en yakınına yerleştirilir.Yaprak yaylar, ya uçlarından desteklenip, orta noktadadan uygulanan bir kuvveti taşırlar (yarı-eliptik ya da yalın destekli) ya da bir uçtan desteklenip, öteki uçta bir kuvveti çekerler. (çeyrek-eliptik ya da konsol tipi). Şeritler, yük uygulandığında birbirlerinin üstünden kayarak, çok tabaklı kiriş özelliği gösterirler. Yapraklar önceden biraz kıvrılmıştır. Yaprak yayı düzleştirmek için gereken kuvvete, “sınır kuvveti” denir. Sınır kuvvetine, yayın oturmasına ya da en büyük biçim değişikliğine uğramasına neden olduğu için, “en büyük dizayn kuvveti” adı da verilir.
    Sarmal Yaylar :

    Sarmal yaylar, en yaygın yay tipini oluşturur, düz ya da silindir (helezon biçimli) olabilirler. “Koni” (huni biçiminde) ya da “volut” (borazan biçimli) biçimli sarmal yaylar da vardır. Bir birim esneme sağlamak için gereken kuvvete “rijitlik” denir. Yaylanma oranı ( yada yay değişmezi) birim esneme başına düşen kuvvettir ve yaydaki çalışan halkaların sayısıyla ters orantılıdır. Halkaların adımları eşitse yay oranı değişmez, eşit değilse değişkendir değişir. Koni biçimli bir yaydan da değişken bir kuvvet oranı elde edilebilir. Aynı boyutlarda farklı malzemelerden yapılmış yayların yay değişmezleri farklıdır.

    Sarmal Yaylar Nerede Kullanılır?

    Sıkı sarılı sarmal yayın halkaları, yaya yük uygulanmadığı durumda birbirine değer. Bu tip sarmal yaylar uzama yayı olarak kullanılır; yani uzatıldığı zaman enerji depolar. Bir kapıyı kapatmak için kullanılan yay buna güzel bir örnektir. Gevşek sarılı sarmal yaylar ise kısalma yayı olarak kullanılır. Otomobil koltuklarında ya da yataklarda kullanılan yaylar bunlar için güzel bir örnektir.

    Düz sarmal yaylar, saatlerde ya da benzeri mekanizmalarda kullanılır, bir düzlem üstünde sarmal biçimde sarılmış ince şeritlerden oluşurlar. Dış uçları bir mekanizmaya bağlanmıştır, iç uçları da yayı sarmak için bir şaftın ucuna takılabilecek şekilde kıvrılmıştır. Şafta döndürme momenti uygulanmasıyla halkalar, daha küçük bir çapa gelerek sıkışır ve enerji depolarlar.

    Yaprak yaylar :

    Yay çeliğinden yapılmış değişik uzunluklardaki şeritlerden üretilirler. En kısa şerit (yaprak) kuvvet kaynağının en yakınına yerleştirilir.Yaprak yaylar, ya uçlarından desteklenip, orta noktadadan uygulanan bir kuvveti taşırlar (yarı-eliptik ya da yalın destekli) ya da bir uçtan desteklenip, öteki uçta bir kuvveti çekerler. (çeyrek-eliptik ya da konsol tipi). Şeritler, yük uygulandığında birbirlerinin üstünden kayarak, çok tabaklı kiriş özelliği gösterirler. Yapraklar önceden biraz kıvrılmıştır. Yaprak yayı düzleştirmek için gereken kuvvete, “sınır kuvveti” denir. Sınır kuvvetine, yayın oturmasına ya da en büyük biçim değişikliğine uğramasına neden olduğu için, “en büyük dizayn kuvveti” adı da verilir.

    Sarmal Yaylar :

    Sarmal yaylar, en yaygın yay tipini oluşturur, düz ya da silindir (helezon biçimli) olabilirler. “Koni” (huni biçiminde) ya da “volut” (borazan biçimli) biçimli sarmal yaylar da vardır. Bir birim esneme sağlamak için gereken kuvvete “rijitlik” denir. Yaylanma oranı ( yada yay değişmezi) birim esneme başına düşen kuvvettir ve yaydaki çalışan halkaların sayısıyla ters orantılıdır. Halkaların adımları eşitse yay oranı değişmez, eşit değilse değişkendir değişir. Koni biçimli bir yaydan da değişken bir kuvvet oranı elde edilebilir. Aynı boyutlarda farklı malzemelerden yapılmış yayların yay değişmezleri farklıdır.

    Sarmal Yaylar Nerede Kullanılır?

    Sıkı sarılı sarmal yayın halkaları, yaya yük uygulanmadığı durumda birbirine değer. Bu tip sarmal yaylar uzama yayı olarak kullanılır; yani uzatıldığı zaman enerji depolar. Bir kapıyı kapatmak için kullanılan yay buna güzel bir örnektir. Gevşek sarılı sarmal yaylar ise kısalma yayı olarak kullanılır. Otomobil koltuklarında ya da yataklarda kullanılan yaylar bunlar için güzel bir örnektir.

    Düz sarmal yaylar, saatlerde ya da benzeri mekanizmalarda kullanılır, bir düzlem üstünde sarmal biçimde sarılmış ince şeritlerden oluşurlar. Dış uçları bir mekanizmaya bağlanmıştır, iç uçları da yayı sarmak için bir şaftın ucuna takılabilecek şekilde kıvrılmıştır. Şafta döndürme momenti uygulanmasıyla halkalar, daha küçük bir çapa gelerek sıkışır ve enerji depolarlar.

    Yaprak yaylar :

    Yay çeliğinden yapılmış değişik uzunluklardaki şeritlerden üretilirler. En kısa şerit (yaprak) kuvvet kaynağının en yakınına yerleştirilir.Yaprak yaylar, ya uçlarından desteklenip, orta noktadadan uygulanan bir kuvveti taşırlar (yarı-eliptik ya da yalın destekli) ya da bir uçtan desteklenip, öteki uçta bir kuvveti çekerler. (çeyrek-eliptik ya da konsol tipi). Şeritler, yük uygulandığında birbirlerinin üstünden kayarak, çok tabaklı kiriş özelliği gösterirler. Yapraklar önceden biraz kıvrılmıştır. Yaprak yayı düzleştirmek için gereken kuvvete, “sınır kuvveti” denir. Sınır kuvvetine, yayın oturmasına ya da en büyük biçim değişikliğine uğramasına neden olduğu için, “en büyük dizayn kuvveti” adı da verilir.




+ Yorum Gönder


sarmal yaylar hakkında bilgi,  yayların kullanıldığı yerler,  sarmal yaylar nerelerde kullanılır,  sarmal yay hakkında bilgi